Szerző Téma: Egyre gyakoribbak az online játékok elleni támadások  (Megtekintve 48 alkalommal)

Leírás: A harmadik negyedévben a DDoS támadások az online játékokat, valamint a pénzügyi szolgáltatásokat sem kímélték.

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető meteor1

  • Speed Drifter
  • Chuck "The Speed" Norris
  • *
  • Hozzászólások: 1227
  • Megköszönte: 8 Alkalommal
Egyre gyakoribbak az online játékok elleni támadások
« Dátum: 2017. November 24. - 14:52:06 »
A harmadik negyedévben a DDoS támadások az online játékokat, valamint a pénzügyi szolgáltatásokat sem kímélték.

A Kaspersky Lab a harmadik negyedévre vonatkozóan is elkészítette az elosztott szolgáltatásmegtagadási támadásokkal kapcsolatos felmérését. Ebben külön kiemelte a kriptopénzzel foglalkozó, valamint a blockcain alapú technológiákat alkalmazó szolgáltatások elleni akciókat. Mivel ezek egyre népszerűbbek, ezért várható volt, hogy a kiberbűnözők is felfigyelnek rájuk, ami sajnos már a DDoS-támadásokban is tetten érhető. Mindezek mellett az elkövetőknek maradt idejük az online játékok elleni fellépésre is. Többek között a Final Fantasy, a Blizzard Entertainment, az American Cardroom és az angol Nemzeti Lottó is az áldozatok listájára került.

A linuxos botnet támadások esetében figyelhető meg a legjelentősebb változás. Ezek aránya a megelőző időszak 51 százalékáról 70 százalékra ugrott. A SYN és a HTTP alapú incidensek száma is emelkedett, miközben az egyéb technikákat bevető akciók némileg háttérbe szorultak.

A biztonsági cég szakemberei az elmúlt negyedévben 98 országban tapasztaltak jelentősebb DDoS-támadásokat. Ez a szám a korábbi jelentésben még nem érte el a 90-et, vagyis a DDoS még szélesebb körben okozott problémákat. A leggyakrabban célkeresztbe állított szervezetek Kínában, Amerikában, Dél-Koreában, Oroszországban és Nagy-Britanniában működnek.

"A szórakoztató és a pénzügyi szolgáltatások - valamint az olyan vállalkozások, amelyeknél különösen fontos a folyamatos elérés - mindig is kedvelt célpontjai voltak a DDoS támadásoknak. Ugyanis az ilyen szervezeteknek nemcsak pénzügyi veszteséggel jár egy szolgáltatáskiesés, hanem jelentős reputációs kockázatot is okozhat, aminek a legrosszabb következménye a felhasználók átpártolása a versenytársakhoz. Éppen ezért nem is meglepők azok a támadások, amelyek a sok millió felhasználóval rendelkező online játékok ellen irányulnak. Ami meglepő, hogy rengeteg cég még mindig nem fordít kellő figyelmet a védelemre" - nyilatkozta Kirill Ilganaev, a Kaspersky Lab részlegvezetője.

Forrás: