* Ls Hírek

Kedves felhasználók!

Az oldal elérési címe meg váltózott : https://lspeed.info

Egy új funkció került fel a fórumra jelenleg még tesztelés alatt!

Törölt linkek gomb!Tovább A Témához

Szerző Téma: Formula 1  (Megtekintve 11733 alkalommal)

Leírás: A száguldó cirkusz

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető wade51

  • Speed Drifter
  • Road Spirit
  • *
  • Hozzászólások: 13820
  • Megköszönte: 574 Alkalommal
  • A kezdetektől!
Re:Formula 1
« Válasz #510 Dátum: 2017. Március 25. - 09:15:28 »

AUSZTRÁL NAGYDÍJ - MELBOURNE
Albert Park
IDŐMÉRŐ EDZÉS



Hamilton zsinórban negyedszer a melbourne-i pole-ban
nemzetisport.hu/Frissítve: 2017.03.25 08:48

Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót az F1-es Ausztrál Nagydíjon. A Mercedes angol pilótája abszolút körrekordot autózott Melbourne-ben, ahol új csapattárását, Valtteri Bottast rajta kívül Sebastian Vettel is megelőzte a Ferrarival. A negyedik helyről Kimi Räikkönen indul, megelőzve Max Verstappent és Romain Grosjeant. Daniel Riccdiardo kicsúszott a Red Bull-lal, csak 10. lett.



Lewis Hamilton hatodszor, zsinórban negyedszer indul az élről Ausztráliában (Fotó: AFP)

Daniel Ricciardo pénteken az Ausztrál Nagydíj két szabadedzését követően azt mondta, a Mercedes nem utolérhetetlen, csak Lewis Hamilton jelenti azt a faktort, amivel előrébb maradt a címvédő az üldözőivel szemben. Az ausztrál pilóta értékelése nem áll messze a valóságtól, az időmérőn ugyanis Sebastian Vettel a Ferrarival képes volt legyőzni Valtteri Bottas Mercedesét, de Hamiltontól kikapott három tizeddel.

A háromszoros világbajnoknak nagyon jól megy időmérőn Melbourne-ben, zsinórban negyedszer, összességében hatodszor szerezte meg az első rajtkockát itt a Mercedesszel.
Bottas három tizeden belül zárt csapattársához képest, de Vettel a Ferrarival 25 ezreddel befért elé. A negyedik helyen Kimi Räikkönen zárt a Ferrarival, azaz egyelőre csak a Ferrari tudja felvenni a versenyt a Mercedesszel.
Hamilton 1:22.188 perces körrel szerezte meg a pole-t, ami elmarad a pénteki edzéseket követő várakozásoktól. Azok szerint 1:20 alá is mehettek volna az autók, de ez is azt mutatja, hogy egyik csapat sem fogta annyira vissza magát az edzéseken, az 1:23-as körökkel egyáltalán nem altattak az élcsapatok.



Ricciardo – ebből 10. rajthely lesz vasárnap hazai pályán (Forrás: Twitter)

A Red Bull az egész hétvégén szenvedő Max Verstappen ötödik helyével vigasztalódhat Daniel Ricciardo 3. szakaszban történt kicsúszását követően – az osztrák csapat egyelőre nincs két riválisa szintjén, vasárnap viszont javíthat.
A hatodik rajtkocka a tavalyi Ausztrál Nagydíj hőséé, Romain Grosjeané, aki még jobban kezdett a Haasszal, mint egy éve.


Felipe Massa hetedik a Williams-Mercedesszel, pedig Grosjeanhoz hasonlóan az ő csapattársa is kiesett az első szakaszban. Lance Stroll ráadásul az utolsó rajtkockába kényszerül, mert 3. szabadedzésen történt balesete miatt váltót kellett cserélni az autójában.

A Toro Rosso a várakozásoknak megfelelően erős, a Red Bullhoz hasonlóan a gyári Renault előtt jár.
A McLaren-Hondával Fernando Alonso a 13. rajtkockát szerezte meg, ami bravúros eredménynek számít a rémes tesztidőszak után.

A futam vasárnap (óraátállítás után!) reggel 7 órakor kezdődik.


   


Nem elérhető wade51

  • Speed Drifter
  • Road Spirit
  • *
  • Hozzászólások: 13820
  • Megköszönte: 574 Alkalommal
  • A kezdetektől!
Re:Formula 1
« Válasz #511 Dátum: 2017. Március 26. - 09:39:53 »


AUSZTRÁL NAGYDÍJ - MELBOURNE
Albert Park  
A FUTAM



A Ferrari és Vettel simán legyőzte a Mercedest az idénynyitón
nemzetisport.hu/Frissítve: 2017.03.26 09:32

Az első kerékcserékig Lewis Hamiltont üldöző, aztán az élre álló Sebastian Vettel győzelmével vette kezdetét a Formula–1 2017-es idénye. A Ferrari német pilótája az Ausztrál Nagydíjon legyőzte a Mercedes kettősét, Hamilton zárt a második, míg Valtteri Bottas a harmadik helyen.Az idénynyitó alapján a Ferrarival valóban számolni kell.Nem úgy a Red Bull-lal, amely egyelőre nem tudta felvenni a versenyt a két élcsapattal, sőt, Daniel Ricciardo ki is esett.



Sebastian Vettel simán legyőzte a Mercedest – a Ferrari biztató tesztjei után is kevesen számítottak erre

Nem volt eseménydús a 2017-es F1-es idény idénynyitó versenye, mégis felzavarta a 2014-es idény eleje óta jellemző állóvizet. Sebastian Vettel és a Ferrari személyében a Mercedes olyan riválisra talált, amilyenhez hasonlóval nem volt dolga az elmúlt három évben.
Az időmérőn Lewis Hamilton még legyőzte Vettelt, és a rajt után is maga mögött tartotta a Ferrarit, amely azonban nem szakadt le tőle, végig közelről üldözte, mígnem Hamilton a bokszba hajtott új gumikért. Vettel kint maradt a pályán, és a szabad úton haladt tovább.

Hamilton is szabad pályára ért vissza, de villámgyorsan utolértre Max Verstappent, aki Vettelhez hasonlóan a pályán maradt az ultralágy gumikon, és feltartotta az angolt. Amikor a Mercedes-pilóta már elég időt veszített Verstappen mögött, Vettel is kereket cserélt, és a kettős elé jött vissza. Meglógott Verstappentől, amikor a holland is kiállt, hat másodperc volt az előnye  Hamiltonnal szemben.
A legbeszédesebb az volt, ami ezután történt: Hamilton nem zárkózott fel, hanem a célig tíz másodpercesre nőtt a hátránya.
Vettelnek kellett a Mercedes elhamarkodott kerékcseréje a győzelemhez, de a Ferrari valóban megérkezett a rivális szintjére, ami még érdekes futamokat vetít elő – kérdés, mennyire lesznek akciók a pályán?

A melbourne-i pálya sohasem tartozott azok közé, amelyeken hatékonyan működött a DRS, míg a következő futamnak otthont adó sanghaji aszfaltcsíkon a DRS túl könnyűvé is tette az előzéseket – ott majd kiderül, mennyire „rontották el” magát a versenyzést ezekkel az autókkal.
Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen a célba kísérte Vettelt és Hamiltont, ezen a hétvégén nagyon látványosak voltak a csapaton belüli erősorrendek. Számukra is fontos lesz a Kínai Nagydíj, amelyen bebizonyíthatják, hogy velük is számolni kell.

A Red Bullnak még idő kell, Max Verstappen csak a hajrában volt egy szinten a másik két csapat versenyzőivel, teli tankkal nem volt versenyképes. Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sem ért oda, Red Bullja váltóhiba miatt leállt, a bokszból indulva körhátránnyal szállt be, és motorhiba miatt kiesett.

A három csapat mögötti szoros élmezőnyben Felipe Massa rutinja behozta a Williamst a hatodik helyre, mögötte Sergio Pérez és a két Toro Rosso zárt, majd a Fernando Alonsót nagy csatában legyőző Esteban Ocon szerzett pontot a Force Indiának.
A McLaren és a Haas mindkét autója kiesett, Lance Stroll sem ment végig első versenyén, a Pascal Wehrlein helyére beugró Antonio Giovinazzi viszont szépen helyt állt a Sauberrel.


Folytatás két hét múlva Kínában.





Elkészült az idei F1-es osztálykép is

Ezen Marcus Ericsson mellett Pascal Wehrlein látható, de a mai futamon az ő helyén Antonio Giovinazzi, a Ferrari tesztpilótája versenyez a Saubernél. Wehrlein a korábbi hátsérülése miatt nem állt készen a bevetésre, ezért a Sauber behívta Giovinazzit, aki először azt hitte, viccelnek vele, és csak tegnap reggel esett le számára, hogy tényleg behívták a csapathoz. Annyira meglepődött, hogy majdnem legyőzte Ericssont, és egy apró gyorshajtástól eltekintve szinte hibátlanul vezetett szombaton.


« Utoljára szerkesztve: 2017. Március 26. - 09:44:49 írta wade51 »